TANGRAMA
Tangrama joku txinatar bat da. Forma geometriko ezberdinak erabiliz irudien siluetak sortzean datza. Silueta horiek sortzeko, forma geometriko guztiak erabili behar dira. Forma horiek hurrengoak dira:
- 5 hiruki isoszele zuzen: 2 txiki, 2 handi eta ertain bat.
Matematika arloan, tangrama eduki asko barneratzeko erabil daiteke :
- Lauki bat.
- Erronboide bat.
Gaur egun, tangrama ez da denbora pasa moduan bakarrik erabiltzen,
psikologian, filosofian eta batetik bat pedagogian ere erabiltzen da.
Matematikako ikaskuntza arloan, tangrama bi dimentsioko geometriako kontzeptuak
emateko eta arlo kognitiboa eta psikomotrizitatea garatzeko erabili ohi da.
2. Poligonoen sailkapena: deskribapena eta ezaugarriak
3. Perimetroak eta azalerak
4. Pitagorasen teorema eta aplikazioak: perimetroak eta azalerak
5. Irudi konplexuak forma sinpleetan zatitzea.
6. Irudien arteko antzekotasuna
7. Irudien mugimenduaren hastapenak: translazioa, biraketak eta islapenak
8. Eraikuntza geometrikoa.
9. Problemen ebazpena.
TANGRAM MOTAK:
* Txinatarra:
* Fletcher:
* Cardiotangram:
* 4 Piezatakoa:
* 5 Piezatakoa:
* Pitagorikoa:
* Triangeluarra:
* Errusiarra:
* Ovotangrama:
* Armonigrama:
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina